Underklädesmärke hyllas för helt oretuscherad kampanj

Underklädesmärket Lonely Lingerie från Nya Zeeland valde att göra en kampanj helt oretuscherad – och hyllningarna bara öser in i sociala medier.

Inför höst- och vinterkampanjen för 2016 valde underklädesmärket Lonely Lingerie från Nya Zeeland att strunta helt i retuscheringen. Bakgrunden till valet var att stylisten Zara Mirkin ville hylla kvinnornas riktiga kroppar.

Gabriella Richardsson i Lonely Lingeries kampanj.
Gabriella Richardsson i Lonely Lingeries kampanj.

– Jag vill vara att kvinnor ska kunna acceptera sig själva och inse att de är viktiga, och att det är viktigt att vara stolt över sitt utseende, oavsett storlek eller hudfärg, förklarar Zara i ett pressmeddelande.

Relaterat: Bikinimärke slutade retuschera modeller – ökade försäljningen

Kampanjen fotades av fotografen Juno Canedo och framför kameran står bland andra transexuella modellen Aurel Haize Odogbo, stylisten Marcela Jacobina, modellen Paloma Elsesser, designern Georgia Pratt och balettdansösen Anna Collins.

I sociala medier hyllas kampanjen som ett steg i rätt riktning – se alla bilder i bildspelet här nedanför!

Gabriella Richardsson i Lonely Lingeries kampanj.
Gabriella Richardsson i Lonely Lingeries kampanj.

Läs även:
Lindex plockar bort plus size-storlekar ur sortimentet
Kolla in River Islands fantastiska plus size-kollektion
Plus size-modellen gör hyllad kampanj för Aerie

Foto: Lonely Lingerie