Underklädesmärket lyfter modeller med "skönhetsfel" i ny kampanj

Underklädesmärket Lonely utmanar klassiska ideal genom att lägga fokus på "skönhetsfel" i sin kampanj för hösten 2016.

Underklädesmärket Lonely från Nya Zeeland har valt att lyfta fram helt oretuscherade modeller i kampanjen för hösten 2016. Porträtten föreställer vanliga tjejer med ”skönhetsfel”, som ärr, bristningar och celluliter, för att visa upp ett alternativ till rådande skönhetsideal.

– Det här är självständiga, starka kvinnor som tillsammans visar att de är stolta över sig själva, säger Zara Mirkin, som har stylat kampanjen med bland andra transsexuella Aurel Haize Odogbo och ballerinan Anna Collins.

Relaterat: Modevisning hyllas för modeller i alla storlekar – se alla bilder

– Jag vill bar att kvinnor ska acceptera vilka de är och uppskatta vad de är och vara stolta över hur de ser ut, oavsett storlek och hudfärg.

Kampanjen föreställer nio kvinnor i olika åldrar, storlekar, med olika bakgrund och utseende.

Se alla inspirerande bilder i bildspelet här nedanför!

Läs även:
Därför tar H&M bort plus size-storlekar från flera butiker
Nytt jeansmärke hyllar alla storlekar och former
Bikinimärke slutade retuschera modeller – ökade försäljningen

Foto: Lonely