Vågar du gå till jobbet/skolan osminkad? Rösta!

KICKS har ett eget sminkmärke med totalt 135 produkter.
KICKS har ett eget sminkmärke med totalt 135 produkter.

Skönhetskedjan KICKS gör varje år en stor undersökning där de kartlägger svenska, norska och finska kvinnors skönhetsvanor. Årets undersökning visar bland annat:

  • Mascara är den skönhetsprodukt som flest anser vara viktigast.
  • 27 % korrigerar helst mörka ringar under ögonen.
  • 35 % föredrar en parfym som känns fräsch eller nytvättad.
  • 51 % uppger att reklam får dem att testa nya produkter.
  • 22 % använder antirynkkrämer, trots att de inte tror att de fungerar.
  • 77 % vågar visa sig osminkade för sin partner, men de flesta vill inte gå osminkade till jobbet.
KICKS har sedan förra hösten ett eget märke med skönhetsprodukter, skräddarsydda för den nordiska kvinnan. Priserna ligger på från 69 kr för nagellack till 139 kr för foundation.

Läs även: Skönhetstrenderna vi helst vill glömma


[poll id=908]


[poll id=909]

Av: Rose-Marie Söderlund