Annons
 

Valérie Aflalo, från Fröken Sverige till designer

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 
Valérie, A/W 2009.

Valérie, A/W 2009.

Många kanske bäst känner igen Valérie Aflalo som Fröken Sverige 2000, men sedan 2005 driver hon framgångsrikt sitt eget märke Valérie.

Försäljningen ökar stadigt, trots det tuffa marknadsläget, och idag finns hennes kläder att köpa hos ca 100 återförsäljare runt om i Europa. En av hennes senaste kunder är det exklusiva varuhuset Le Bon Marché i Paris.

Annons

Valérie förklarar framgången med att hennes design är personlig, lättburen samt skapar en ”vill ha-känsla”.

– Jag tror vår framgång beror på att vi går vår egen väg. Jag tror även att jag med tiden har bildat mig en rätt tydlig bild av min målgrupp, kvinnor som både uppskattar kvalitet, men också vill ha lite mer glam i vardagen!, säger Valérie.

En av många kändisar som gillar Valéries design är den svenska Hollywood-skådisen Malin Åkerman, som bar en av hennes klänningar på premiären av ”27 Dresses” förra året.

Läs även: Valérie Aflalo designar för Oriflame

Valérie Aflalo (tv) och Malin Åkerman (th) i klänning från Valérie.

Valérie Aflalo (tv) och Malin Åkerman (th) i klänning från Valérie.

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: All Over Press