Målet var att förmedla en mer ärlig bild av kvinnokroppen.

Härligt och ärligt! Se 25 olika kvinnor visa upp Weekdays badkollektion

Weekday bad 25 kvinnor visa upp deras badkläder för att skapa en mer ärlig och nyanserad bild av kvinnokroppen inför badsäsongen.

Målet var att förmedla en mer ärlig bild av kvinnokroppen.

För att skapa en mer nyanserad kampanj inför baddräktssäsongen bad Weekday 25 kvinnor att bidra med egentagna självporträtt som visar upp klädkedjans badnyheter inför sommaren 2018. Modellerna fick fullständig frihet att skapa bilder som de själva står bakom och målet var att visa upp en mer ärlig och verklig bild av kvinnokroppen. Modellerna kommer från Sverige, Storbritannien, Tyskland och Nederländerna och bland de medverkande ser vi bland annat svenska Cassandra Klatzkov, Ebba Lange och Saga Kamara.

– Som modevarumärke anser vi att det är vårt ansvar att presentera en verklig bild av kvinnor. Vi hoppas att den här kampanjen ger kvinnor makten och möjligheten att berätta deras verklighet och att skildra sina kroppar på det sätt de vill, säger Nadine Schmidt, Head of Marketing på Weekday.

Kollektionen finns tillgänglig online och i butik från och med den 3 maj.

Läs mer: Weekdays nya samarbete med Fila får oss att vilja träna varje dag

Passa på att uppdatera dig om vårmodet 2018: Allt om säsongens hetaste trender

Läs mer:
Så hittar du din egen stil – 6 steg att följa
Vårens naglar går i blått – allt om nageltrenderna 2018Elva plagg du behöver i en perfekt basgarderob
20 snygga sneakers till våren 2018 – i butik redan nu
Rätt i violett! 17 stilsäkra plagg i vårens trendfärg lila

Foto: Weekday