H&M lanserar nytt varumärke – här kommer butiken ligga

Efter Arket och /Nyden kommer nu Afound. 2018 lanserar H&M ett nytt varumärke med rabatterade varor inom mode och livsstil.

Läs mer: H&M lanserar nya varumärket /Nyden – här är allt vi vet

Tidigare i januari kom nyheten att H&M lanserar det nya varumärket /Nyden. Det i sin tur kom efter lanseringen av varumärket Arket. Varken Arket eller /Nyden finns ännu att shoppa i butik i Sverige, men H&M verkar inte ha några planer på att dra ner på tempot. Under 2018 lanserar de istället varumärket Afound.

Företaget beskriver själva märket som en marknadsplats med rabatterade varor inom både mode och livsstil. På Afound kommer du kunna shoppa H&M-koncernens egna varumärken såväl som externa, både för dam och herr. Det ska finnas varumärken i olika prisklasser och man kommer jobba med limiterade produktsläpp.


”Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse”, säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Afound kommer att lanseras både online och som fysiska butiker i Sverige under 2018. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm, exakt när är dock oklart.

Foto: IBL, H&M