Annons
 

Bikerbusiness från Jofama

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 
Jofama A/W 2010 på premiären av "Wall Street - Money Never Sleeps"

Jofama A/W 2010 på premiären av "Wall Street - Money Never Sleeps"

Att vara välklädd på jobbet innebär inte längre bara kritstrecksrandigt, kostym och dräkt, vilket Jofama har tagit fasta på då de presenterar höstens skinnmode på ett nytt innovativt sätt.

I samband med premiären av den nya filmen ”Wall Street – Money Never Sleeps” den 20 september visades sex installationer med levande modeller stylade av designern Lars Wallin upp på Grand Hotel i Stockholm. Alla bar skinnplagg från Jofamas höstkollektion. Med en kreativ styling visar Lars att höstens stora trend i mocka och läder fungerar även i affärssammanhang, och att våga kombinera den klassiska kostymen eller dräkten med skinn är helt rätt.

Annons

Jofama A/W 2010 på premiären av "Wall Street - Money Never Sleeps"

– Jag hämtade inspirationen från dresscoderna i den klassiska affärsvärlden när jag jobbade fram stylingen till installationerna för Jofama. Att bryta in ett material som skinn i businessvärlden, där kostym och dräkt dominerar, skapar en ung cool framtoning. Jag kallar det ”bikerbusiness”. Skinnet kommer starkt i höst där skinnjackan blir det perfekta substitutet för kavajen, säger Lars Wallin.

Lars Wallin har samarbetat med Jofama sedan hösten 2009 och designat två exklusiva kollektioner för företaget.

– Vi är glada att ha Lars Wallin som inspiratör och gästdesigner hos oss på Jofama. Det är roligt att kunna presentera våra produkter på ett nytt sätt och visa möjligheter för hur skinnet faktiskt passar att bära vid olika tillfällen, säger Jan Elfström marknadschef och delägare på Jofama.

Läs mer här: Lars Wallin designar för Jofama igen.

Jan Elfström på Jofama och Lars Wallin.

Jan Elfström på Jofama och Lars Wallin.

Av: Rose-Marie Söderlund