På omslaget av det nya numret av det norska modemagasinet Costume syns ingen mindre än Iman Meskini, även känd som Sana i Skam.
– Vi har valt att ha Iman Meskini på vårt omslag eftersom att hon är en av världens största tv-stjärnor och ett spännande namn i Norge, säger Kine B. Hartz, chefredaktör för Costume, uppger NRK.
Missa inte! Hayat, 17: ”Jag bär niqab – det här är vad jag möts av varje dag”
Och det är ett historiskt beslut då det är första gången en kvinna i hijab syns i det sammanhanget i tidningen.
– Vi strävar ständigt efter att återspegla det samhälle vi lever i och det är också vad som var så underbart med karaktären Sana i Skam. Äntligen fick vi en glimt av hur det är att vara ung, norsk, muslimsk flicka år 2017, säger hon.
I tidningen finns även en intervju med Iman där hon talar om sin tro och hur det är att växa upp inom två olika kulturer. Och hur det är att bära hijab i Norge.
– Min hijab har aldrig varit ett problem för mig, även om jag varit den enda av mina vänner som burit den. Jag är väldigt stolt över att vara muslim så jag bär plagget med stolthet. Kläder definierar vem du är och jag känner mig som mig själv när jag ser mig själv i spegeln med min hijab, säger Iman i intervjun.
Läs också: Äntligen – hon är Covergirls första hijab-modell
Och kanske är ett skifte på väg att ske. I juni blev modellen Halima Aden historisk då hon blev den allra första kvinnan att få fronta anrika Vogue Magazine i hijab. Och i slutet av 2016 fick sminkmärket Covergirl sin första hijabbärande talesperson.
Skribenten Sarah Delshad, som bland annat grundat föreningen Muslimska feminister, säger till Baaam att Costumes omslag är ett viktigt steg framåt.
– Det här är revolutionerande i Skandinavien och kommer betyda väldigt mycket för slöjbärande muslimska tjejer, specifikt i Norge. Positiv identifikation hänger mycket samman med unga kvinnors välmående. Därav är medial representation av slöjbärande kvinnor väldigt viktigt och avgörande för unga tjejers självbild. Min förhoppning är att detta agerar en positiv dominoeffekt för svenska modemagasin, säger Sara.