Annons
 

Rösta! Pimpade skor för välgörenhet

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 
Deichman-pimp-shoe-1

Mellan den 8 maj och 13 juni 2010 samlar skokedjan Deichmann in bidrag till Drottning Silvias hjälporganisation World Childhood Foundation. Varje krona skänkt av allmänheten fördubblas av skokedjan.

Annons

”Pimp my shoe”
Insamlingskampanjen stöds av åtta kända personer som alla har låtit sin kreativitet flöda och dekorerat varsin sko från Deichmann. Skorna kommer att säljas på Tradera mellan den 17 maj och 6 juni. Även här kommer Deichmann att fördubbla auktionspriserna och skänka pengarna till Childhood.

1. Charlotta Flinkenberg, chefredaktör Baaam:
– Eftersom skor är min stora passion var detta uppdrag en rolig och kreativ utmaning som dessutom har ett gott ändamål. Jag kallar min modell “Sweet chic” och valde pastellfärgat godis just för att riktigt aptitliga och vackra skor har samma effekt på kvinnor som godis har, man får så kallade “cravings” som gör att det blir svårt att motstå frestelsen.

2. Freja Kjellberg, modell och bloggare på Baaam:
– Jag ville medverka för att jag tycker det är ett otroligt bra ändamål som ”sko pimpningen” görs för. Vem vill inte bidra med välgörenhet om man kan? Jag funderade länge om just min sko skulle vara snygg, ful, rolig, galen eller enkel? I slutändan fick det bli kedjor i silver och guld som både känns kul och trendigt.

Deichman-pimp-shoe-2

Övriga medverkande:

3. Ann Söderlund, journalist och programledare
4. Bea Szenfeld, designer
5. Caroline Blomst, Feber.se
6. Marie Picasso, artist
7. Lili & Sussie, artister
8. Sibel, artist

Större bilder och mer info här.

[poll id=675]

Av: Rose-Marie Söderlund